گونه (dracocephalum oligadenium (labiatae ، جدا از سایر گونه ها

نویسندگان

اسفندیار اسفند یاری

چکیده

بر اساس مشاهده نمونه تیپ dracocephalum oligadenium در هرباریوم دانشکده کشاورزی کرج و مطالعه و مقایسه آن با نمونه های گونه d. kotschyi دو گونه فوق بعنوان گونه های مجزا از یکدیگر مورد توجه قرار می گیرند. اختلاف دو گونه در جدولی تنظیم و نشان داده شده است.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه (Dracocephalum oligadenium (Labiatae ، جدا از سایر گونه‌ها

بر اساس مشاهده نمونه تیپ Dracocephalum oligadenium در هرباریوم دانشکده کشاورزی کرج و مطالعه و مقایسه آن با نمونه‌های گونه D. kotschyi دو گونه فوق بعنوان گونه‌های مجزا از یکدیگر مورد توجه قرار می‌گیرند. اختلاف دو گونه در جدولی تنظیم و نشان داده شده است.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس مرزه Satureja ( Labiatae) از ایران

گونه Satureja khuzistanicaبه عنوان گونه‌ای جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود. تفاوتهای این گونه با گونه S. edmondiدر ساقه، برگ و گل‌آذین می‌باشد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس مرزه satureja ( labiatae) از ایران

گونه satureja khuzistanicaبه عنوان گونه ای جدید نامگذاری و شرح داده می شود. تفاوتهای این گونه با گونه s. edmondiدر ساقه، برگ و گل آذین می باشد.

متن کامل

تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی گونه ها ی لیستریای جدا شده از گوشت گوسفندان شهرستان شهرکرد

 مقدمه و هدف: لیستریا باکتری غیر اسپورزا، غیر شاخه دار، منظم، کوتاه، گرم مثبت و بی هوازی اختیاری است[1].گونه های بیماری زای جنس لیستریا شامل: Listeria monocytogensو L. ivanovii می باشند. لیستریا ایوانووی به دلیل نقش در سقط جنین، مرده زایی، سپتی سمی جنینی در عفونت های گوسفند و گاو، از اهمیت بالایی برخوردار است و گاها در انسان نیز بیماری زا است [2]. بر اثر عواملی از جمله مصرف بی رویه دارو، م...

متن کامل

Eremostachys lanata و Mentha mozaffarianii دو گونه جدید خانواده Labiatae از ایران

گونه‌های Mentha mozaffarianii, Eremostachys lanata که به ترتیب از شمال و جنوب ایران جمع‌آوری شده‌اند، به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می‌شوند. گونه E. glabra Boiss. به عنوان نزدیک‌ترین گونه به گونه اولی و گونه M. royleana Benth. به عنوان نزدیک‌ترین گونه به گونه دومی شناخته می‌شوند و اختلافهای آنها با گونه‌های جدید مورد بحث قرار می‌گیرد.

متن کامل

تنوع گونه های نوکاردیاهای بیماری زا جدا شده از بیماران

سابقه و هدف:به طور سنتی  Nocardia asteroides  گونه غالب مسبب نوکاردیوز در نظر گرفته میشود. شناسایی ایزوله ها بدست آمده با استفاده از تکنیک های مولکولی نشان میدهند که جنس ها در معرض پیچیدگی طبقه بندی قابل توجه ای قرار دارند و شناسایی پایه فنوتیپی می تواند مبهم باشد. هدف از این مطالعه بررسی توزیع گونه های نوکاردیا سویه های عمدتا بهبود یافته از بیماران مشکوک به سل، در طول دوره سه ساله بود (1388-13...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 3

شماره 1 1985

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023